Direcció: Alexe Poukine, Bèlgica, 2019, 84 min.
Amb 19 anys, Ada va ser violada tres vegades en una mateixa setmana per un home que coneixia bé. Una invitació a sopar va desencadenar la primera i ella no es va defensar, però es va cita dues vegades més amb el seu agressor per confrontar-lo i buscar respostes. Una potent i sòbria pel·lícula que trenca el silenci de les violacions en entorns de confiança sense victimitzar a les dones.
La història d’Ada és contada a través de múltiples veus de diferents dones que construeixen el seu relat, la seva versió dels fets i com es va sentir abans, durant i després. A poc a poc, totes les dones d’aquesta pel·lícula es converteixen en les protagonistes de la història d’Ada i també en testimonis de les seves pròpies històries que, per desgràcia, parteixen del mateix punt de partida… Una pel·lícula coral que exposa, des de les dones i sense victimitzar-les, les sensacions contradictòries i les conseqüències després d’una violació o agressió sexual on l’abusador no és ni un desconegut ni un monstre ni un assetjador que actua de nit, a les cantonades o als portals de les cases… i busca comprendre i trobar respostes a les reaccions que aquestes agressions sexuals desencadenen en les dones que no encaixen en el que l’opinió pública anomenaria “víctimes correctes”. That Which Does Not Kill no és només la història d’Ada, sinó una contribució més a visibilitzar un fenomen social molt ampli i encara silenciat.
Sobre la direcció:
Alexe Poukine, nascuda el 1982, és directora i guionista. Després d’assistir a classes de teatre, va estudiar etnologia, cinema documental i escriptura de guions. Petites Morts, la seva pel·lícula de graduació, ha estat seleccionada en diversos festivals internacionals. El seu primer llargmetratge documental, Dormir, dormir dans les pierres, es va projectar el 2013 en nombrosos festivals. Paral·lelament al rodatge del seu segon documental Sans frapper, està escrivint un llargmetratge de ficció.
Premis i Festivals:
Documental del Mes
Documental del Mes – Allò que no et mata…
- Dia
- Dijous 14/01/2021 21:30
Compartir
Entrada lliure. Cal reserva prèvia
- Reserva d’entrades: a partir del dilluns de la setmana corresponent.
- Reserva d’entrades per correu electrònic (fortpienc@fortpienc.org), per telèfon (93 232 78 27) o fes la teva reserva en línia.
- Les persones que no es trobin presents 10 minuts abans de l’inici de l’espectacle perdran la reserva.
- Un cop començat l’espectacle no es permetrà l’entrada a la sala.
.........
D’acord amb les mesures preventives:
- Aforament reduït respectant les mesures de seguretat
- Accés preferent per persones amb mobilitat reduïda i persones amb necessitats especials.
- A l’entrada del centre es prendrà la temperatura corporal i es dispensarà gel hidroalcohòlic.
- Ús obligatori de mascareta dins del centre i durant la representació de l’espectacle. Les localitats estaran separades amb distància de seguretat i assignades previament.
- La circulació d’entrada i sortida del públic es realitzarà seguint les indicacions del personal del centre.
