Direcció: Patxi Uriz, Espanya, 2020, 90 min.
Conductor del debat: Gustavo Duch
Santi Cordón, cuiner fill d’hortolà, es lamenta de no haver compartit més temps de treball a l’hort amb el seu pare, ja mort. Per solucionar-ho, contacta amb els últims hortolans de Tudela, una ciutat on les verdures ostenten un segell de qualitat. No hi ha relleu generacional per continuar amb aquesta manera de cultiu que actua en harmonia amb el medi ambient. L’any 1980 hi havia a Tudela 1.500 hortolans, avui només queden 25. Amb la intenció de recuperar l’horta, Santi Cordón crea la Fundació Mascotes Verds, on els nens aprenen a conrear la terra d’una manera divertida. A través d’aquesta institució es posa en valor la dieta sostenible i la salut de la planeta. Aquesta tasca educativa ensenya als joves a cuinar des de la terra i afavoreix que els brots d’esperança germinin de nou en les hortes de la Mejana.
Al·legat a favor de el canvi de paradigma alimentari per alimentar el món en el futur d’una manera ecològicament sostenible, socialment justa, culturalment acceptable i econòmicament viable.
Documental preseleccionat per participar als Premis Goya 2021.
Consulteu totes les activitats de la Biennal Barcelona i Ciència 2021.
Biennal Ciutat i Ciència
Cinema: Los últimos de la Mejana, rebeldía y esperanza
- Dia
- Dijous 10/06/2021 21:00
Compartir
Entrada lliure. Cal reserva prèvia
- Reserva d’entrades: a partir del 25 de maig a les 10 h.
- Reserva d’entrades per telèfon (93 232 78 27) o fes la teva reserva en línia.
- Les persones que no es trobin presents 20 minuts abans de l’inici de l’espectacle perdran la reserva.
- Un cop començat l’espectacle no es permetrà l’entrada a la sala.
……….
D’acord amb les mesures preventives:
- Aforament reduït respectant les mesures de seguretat
- Accés preferent per persones amb mobilitat reduïda i persones amb necessitats especials.
- A l’entrada del centre es prendrà la temperatura corporal i es dispensarà gel hidroalcohòlic.
- Ús obligatori de mascareta dins del centre i durant la representació de l’espectacle. Les localitats estaran separades amb distància de seguretat i assignades prèviament.
- La circulació d’entrada i sortida del públic es realitzarà seguint les indicacions del personal del centre.
