La Central Catalana de Electricidad

El 1896, la «Sociedad Catalana para el Alumbrado por Gas» va fundar la «Central Catalana de Electricidad SA» per produir electricitat. Per això va construir un edifici a l’avinguda de Vilanova prop de l’Estació del Nord. El projecte es va encarregar a l’arquitecte Pere Falqués i la central va començar a funcionar el 1897.

Als seus inicis va ser una central tèrmica productora amb 5 grups de vapor moguts per carbó que produïen corrent altern. En una segona fase, 1918, els turboalternadors van quedar fora de servei i l’edifici va deixar de ser una central productora per convertir-se en una estació transformadora/convertidora de corrent altern a corrent continu.

En el seu darrer i últim període, l’any 1977, i l’edifici quedarà fora de servei perdent definitivament els usos industrials i convertint-se en oficines i un espai pels serveis comercials de «Hidroelèctrica de Catalunya.

Avui la part històrica de l’edifici, curosament restaurada, acull una gran diversitat d’actes i activitats i permet la seva visita a grups organitzats.

Activitats paral·leles:

Visites guiades – Cal reserva prèvia / Aforament limitat

 

Arxiu històric de Fort Pienc

Dies
15/06/2021 - 07/07/2021
Artista/es
Organitzada a càrrec de l'Arxiu Històric de Fort Pienc

Pujar