Apel·les Carod presenta Abismes i flors

Des d’una essència jazzística en la forma i l’esperit, Abismes i flors presenta el violí com a veu principal en un viatge sonor que fusiona melodia mediterrània, jazz, barroc, impressionisme i pop minimalista. Música instrumental i poètica que connecta emocions i paisatge.


Apel·les Carod es va iniciar en el violí amb vuit anys a l’Escola Municipal de Música de Cambrils. Amb quinze va abandonar els estudis de música clàssica i va començar a explorar la guitarra elèctrica. Amb divuit anys, Apel·les Carod, va reprendre els seus estudis acadèmics de música, però ja des del jazz i la música moderna, fins a graduar-se en violí, jazz i guitarra moderna a l’Aula de Música Moderna i Jazz del Conservatori de Liceu el 2010.

Max Villavecchia és pianista i compositor. Va estudiar solfeig i harmonia a l’Acadèmia Marshall de Barcelona. El 2016 es graduà en Música Moderna i Jazz, al Taller de Músics.  En el mateix taller, també cursà part del Grau de Composició. Completar els seus estudis amb el postgrau Contemporary Music through Non-Western Techniques, al Conservatorium van Amsterdam, on s’especialitza en música carnàtica del sud de l’Índia. Actualment, és membre del grup flamenc-fusió, Los Aurora, i lidera el projecte Midstream, amb repertori original en format jazz.

Pau Lligadas graduat a l’ESMUC en l’especialitat de contrabaix jazz, on estudia amb professors com Mario Rossy, Horacio Fumero, Toni G. Araque o Andrew Ackerman, entre d’altres. Després de l’etapa barcelonina, Lligadas es trasllada a Suïssa per continuar els seus estudis a l’Hochschule für Music de Basilea, on cursa el Màster d’Interpretació en contrabaix jazz. El contrabaixista té un disc editat com a colíder amb la cantant Mayte Alguacil a duo titulat Better Together (Aladid Records), i ha gravat discos com a sideman amb A contra blues (Frank Andrada Music), A contra blues II (autoeditat); Hotel Guru, Songs for gurus (Warner); Mosaico Jazz trio (Nòmada 57); Joan DíazWe Sing Wayne Shorter (Discmedi); Xavi Reija Acoustic TrioFeaturing Nitai Hershkovits (auto-produït), i Blind Cinema (encara per sortir). Actualment, Lligadas està preparant el seu disc a trio, a més de formar part de projectes com Xavi Reija Acoustic Trio (Featuring Nita Herhsckovits), Blind Cinema, Gemma Humet o Antonio Navarro. Com a docent, és professor de contrabaix al Taller de Músics Escola Superior d’Estudis Musicals.

Josep Cordobés començà a tocar la bateria de ben petit i ràpidament s’involucrà amb el llenguatge del jazz dins de les big bands. Gravant, tocant i viatjant amb big bands de renom com la «Big Bom Band» o la «OJO Taller de Músics».
Graduat a l’ESMUC i tornat de Suïssa, on ha viscut durant més de dos anys cursant estudis de màster en composició, producció i interpretació per la FHNW Jazz Campus de Basilea. Als seus 28 anys ha tingut l’oportunitat de tocar i aprendre de figures com Jeff Ballard, Malcolm Braff, Mark Turner, Guillermo Klein o Ambrose Akinmusire entre d’altres. Ha format part de tot un seguit de bandes i projectes d’una musicalitat molt diversa que li han permès ampliar tant el seu repertori estilístic com desenvolupar un gust ben característic i personal.


 

Dia
Dimecres 29/10/2025 20:00
Espai
Sala d'actes
A càrrec de

Apel·les Carod, violí
(@apellescarod)

Max Villavecchia, piano
(@maxvillavecchia)

Pau Lligadas, contrabaix

Josep Cordobés, bateria
(@josepcordobes)

Entrada lliure. Cal reserva prèvia
Inici de reserva de les entrades:
  • Música Clàssica i Cinema: dilluns corresponent a la setmana de l’activitat.
  • Vespres de Jazz i Xerrades: dilluns anterior a la setmana de l’activitat.
  • Escena Barcelona Districte Cultural: quinze dies abans de l’activitat.

Les persones que no es presentin 20 minuts abans de l’inici de l’espectacle perdran la reserva.

Un cop començat l’acte no es permetrà l’entrada a la sala.

  • Reserva d’entrades per telèfon al 93 232 78 27 o a través del nostre web.
  • Accés preferent per a persones amb mobilitat reduïda i/o persones amb necessitats.
Pujar