Direcció: Juanjo Pereira, Paraguai, Argentina, EUA, França, Alemanya, 2025, 90 min. VO en guaraní, castellà, alemany, anglès i francès subtitulada en català.
A través de material d’arxiu inèdit i llargament oblidat, aquest documental descobreix la maquinària oculta de la dictadura d’Alfredo Stroessner (1912-2006) a Paraguai, un dels règims més llargs de la història. Des de la propaganda fins a les emissions internacionals, la pel·lícula exposa com els mitjans van modelar el poder, van controlar la memòria i van construir un llegat que encara perdura avui dia.

Cinefòrum a càrrec de:

Gloriana Jiménez és narradora i educadora de Costa Rica i, actualment, resideix a Barcelona. En l’àmbit audiovisual s’ha centrat en l’edició, la postproducció i l’animació digital. Ha obtingut reconeixements per la seva feina en creació, com ara el Premio Nacional a Mejor Grupo de Teatro (2009) de Costa Rica, el Premi Relats en femení (2020) a Barcelona o el Premi Literari Alboraia (2024) a València. Actualment, imparteix tallers de cinema a adolescents mentre dur a terme el procés de creació d’una plataforma digital d’art llatinoamericà.

Miguel Rodríguez és director de cine documental, cinefotograf i colorista digital equatorià resident a Barcelona. El seu documental Esto es una persona va ser premiat al Festival Enfermedades Raras de Berlín com a millor pel·lícula l’any 2021. També ha treballat en educació fent classes de fotografia i postproducció. Actualment, imparteix tallers de cinema a adolescents mentre dur a terme el procés de creació d’una plataforma digital d’art llatinoamericà.

El Baladí Producciones aposta per l’accés a l’art i a la cultura a través del llenguatge del cinema. Ofereix tallers de caràcter artístic per escoles, instituts i en espais de creació i exploració. Està en procés de convertir-se en una plataforma digital de cures i producció de l’art llatinoamericà. El seu objectiu és donar visibilitat a les propostes artístiques llatinoamericanes no hegemòniques i els temes que contenen, per tal de promoure una visió crítica del contingut.
- Dia
- Dijous 30/04/2026 19:00
- Espai
- Sala d'actes
- A càrrec de
-
Cinefòrum a càrrec de Gloriana Jiménez i Miguel Rodríguez de El Baladí Producciones (@arte.elbaladi)
Compartir
Entrada lliure. Cal reserva prèvia
Reserva d’entrades:
- Música Clàssica i Cinema: dilluns corresponent a la setmana de l’activitat.
- Vespres de Jazz i Xerrades: dilluns anterior a la setmana de l’activitat.
Les persones que no es presentin 20 minuts abans de l’inici de l’espectacle perdran la reserva.
Un cop començat l’espectacle, no es permetrà l’entrada a la sala.
- Reserva d’entrades per telèfon al 93 232 78 27 o a través del nostre web.
- Accés preferent a persones amb mobilitat reduïda i/o persones amb necessitats.
