Cinestèsies, cinema i pensament

El cinema ens aporta eines per desenvolupar una mirada crítica i reflexiva sobre temes que ens ocupen i preocupen. De la unió de cinema i pensament, neix aquest cicle temàtic que combina diferents mirades i disciplines.

poster progres

L’ERA DE LA (des)INFORMACIÓ

En una societat en què la informació circula sense pausa, la veritat sovint es perd entre titulars, opinions i relats contradictoris. Com advertia Noam Chomsky, moltes persones acaben creient allò que els hi diuen que han de creure, en lloc de pensar per si mateixes. La desinformació i els discursos d’odi circulen amb facilitat, modelen percepcions i emocions i debiliten la manera com entenem el món. Aturar-se, mirar amb atenció i qüestionar allò que sembla evident és avui més necessari que mai.

La imatge de la postal és un extracte del projecte conceptual de Lidija Ferencak (2022) que proposa una reinterpretació del cartell de la pel·lícula Don’t Look Up. El projecte explora enfocaments creatius en narrativa gràfica, tipografia i imatges cinematogràfiques, amb l’objectiu de transmetre els temes i el to del film d’una manera nova i editorial.

En col·laboració amb:

Pujar