Durant molt temps, l’anomenat “cinema patriarcal” va proposar personatges masculins complexos, mentre reduïa les dones a la condició estereotipada del “mite”. La crítica feminista va identificar, de forma lúcida, aquesta visió reduccionista, que sovint alternava el paper d’acompanyant romàntica (la dona que espera el retorn de l’heroi) amb el de femme fatale destructora. Malgrat els enormes obstacles, amb el temps, les dones van començar a representar-se a si mateixes a la pantalla gran. Des de pioneres com Alice Guy a directores actuals com Mia Hansen-Løve, una sèrie d’autores han proposat una visió pròpia de l’activitat cinematogràfica. En aquesta conferència analitzarem els diferents papers de la dona al cinema: la seva inicial conversió en “objecte de desig” qüestionada pel feminisme, el procés d’emancipació que comença amb els melodrames o les women pictures, l’exploració de l’ànima femenina al cinema de la Modernitat i, finalment, la pròpia auto-representació en el cinema creat per diverses autores.
20200310 19 h.
- Dia
- Dimarts 10/03/2020 19:00
- A càrrec de
- A càrrec d’Enric Ros, escriptor, periodista cultural a diversos mitjans, crític de cinema i Professor d'Història del Cinema i Gèneres Cinematogràfics a la Universitat Internacional de Catalunya.
Compartir
Entrada lliure. Cal reserva prèvia, les places són limitades.
Reserva d’entrades: a partir del dilluns de la setmana corresponent.
Un cop començat l’espectacle no es permetrà l’entrada a la sala.
Les entrades no recollides 10 minuts abans de l’inici de l’espectacle perdran la reserva.
Reserva d’entrades presencialment, per correu electrònic (fortpienc@fortpienc.org), per telèfon (93 232 78 27) o bé a través de Inscripcions Online
